Відкритий урок

19 грудня в ДНЗ ХВПУРГ майстер в/н Попутько К. М. провела відкритий урок з групою ПО-423, які навчаються за професією «Офіціант» 3 розряду. Метою уроку було вдосконалити професійні вміння й навички при виконанні попереднього сервірування столів, навчити дотримуватися правил санітарії й особистої гігієни офіціанта під час виконання самостійних та індивідуальних завдань з дотриманням вимог техніки безпеки на робочому місці.

Важливим завданням, яке майстер виробничого навчання ставила перед собою, було сприяти розвитку креативного та раціонального мислення учнів, розвивати активність і самостійність, формувати глибоку зацікавленість своєю професією.
На етапі актуалізації опорних знань було застосовано комплексний метод контролю якості умінь учнів шляхом залучення їх до виконання завдань: прийом «Ти мені, я тобі»; картки завдання зі складання послідовності попереднього сервірування сніданку, обіду, вечері; вправа «Знайди потрібне» з використанням посуду та приборів; робота з інструкційними картками з застосуванням методу порівняння.

Найважливішим етапом уроку стало демонстрація майстром виробничого навчання еталону роботи та відпрацювання учнями трудових прийомів стосовно нової теми уроку, адже майстерне виконання своєї роботи повинне стати для наших учнів і випускників професійним обов’язком. Під час сервірування столів учням потрібно було надати варіанти сервірування Новорічного столу, і при виконанні такої роботи вони проявили не тільки професійні навички а і творчі здібності.

Пояснення та закріплення нового навчального матеріалу було проведено з використанням ІКТ та методів активного навчання. Де учні зацікавлено знаходили навмисно зроблені помилки майстром та коментували запропоновані варіанти, аналізували конкретні виробничі ситуації та пропонували шляхи щодо їх вирішення або попередження; доповідали чи здійснилося їх очікування та бажання щодо засвоєння навчального матеріалу.

Під час уроку учні продемонстрували добрі фахові знання і вміння, довели що вони готові до успішної праці, подолання будь-яких викликів та самовдосконалення впродовж життя. Самостійна робота учнів підтвердила, що група з поставленим завданням справилася добре.

Бороденко Л.А., методист