Звіт директора

ЗВІТ

директора ДНЗ ХВПУРГ Клокова О.В.

про діяльність навчального закладу у 2018-2019 н. р.

Державний навчальний заклад «Херсонське вище професійне училище ресторанного господарства» у свой діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Державного стандарту професійно-технічної освіти України», Положенням про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006 № 419 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15.06. 2006 за № 711/12585, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, і являє собою систему організаційно-педагогічних, методичних і технічних заходів, спрямованих на реалізацію змісту і завдань ступеневої професійно-технічної освіти відповідно до вимог державних стандартів.

У відповідності до вимог нормативних документів навчально-виробничий процес в училищі ґрунтується на принципах гуманістичної особистісно-орієнтованої педагогіки, демократизму, спільній діяльності педагогічних працівників, учнів, батьків, колективів підприємств і включає фізичну, загально-професійну, професійно-теоретичну, професійно-практичну підготовку, а також виховну роботу з учнями.

Організація діяльності педагогічного колективу училища щодо забезпечення навчально-виробничого процесу здійснюється відповідно до плану роботи навчального закладу на навчальний рік, який є основним документом, що визначає основні напрямки діяльності училища і проблеми, над якими працюватиме колектив у поточному навчальному році.

В училищі функціонують педагогічна та методична ради. Вони діють на підставі затверджених положень, які складено у відповідності до чинного законодавства. Засідання педагогічної та методичної рад проводяться не рідше одного разу на два місяці, відповідно до затверджених планів роботи. Всього за навчальний рік проведено 9 засідань педагогічної ради (6 – планові, 3 – позапланові) та 7 засідань методичної ради.

Для активізації роботи педради застосовуються нетрадиційні форми її проведення: колективне мислення; методична панорама; проблемний стіл; творчий звіт. На розгляд педагогічної ради виносяться питання роботи методичних комісій, стан викладання навчальних дисциплін та організація професійно-практичної підготовки, аналіз навчальної діяльності та стан підготовки кваліфікованих робітників, виховна, позаурочна та оздоровча робота, стажування та атестація

педагогічного колективу, впровадження інноваційних технологій у навчальний процес, аналіз діяльності колективу над єдиною науково-методичною проблемою.

На засіданнях методичної ради розглядаються питання методичного забезпечення навчально-виховного процесу, роботи методичних комісій та педагогів щодо подолання і попередження неуспішності учнів, роботи школи молодого педагога, моніторинг навчальних досягнень учнів, організація і методика проведення нетрадиційних заходів, розгляд положень щодо проведення конкурсів серед педагогів, складання завдань для проведення зрізів знань учнів.

В училищі працюють дві методичні комісії: методична комісія з професій «Кухар», «Кондитер»; методична комісія викладачів спецпредметів. Діяльність методичних комісій зосереджена на розробці і схваленні робочої навчально-плануючої документації, внесенні коректив в робочі навчальні програми, виявленні прогалин знань, внесенні коректив і відомостей про нові досягнення техніки, технології, забезпеченні взаємозв’язку загально-професійної та професійної підготовки учнів, оновленні та поповненні комплексно-методичного забезпечення предметів і професій, використанні інноваційних педагогічних та виробничих технологій.  В рамках роботи методичних комісій з професій розглядаються і схвалюються переліки пробних кваліфікаційних робіт, детальні програми практики, а також членами методичних комісій проводяться відкриті уроки. На засіданнях відбувається знайомство та вивчення законодавчих та нормативних документів, обмін досвідом роботи, аналіз проведення показових заходів.

Зусилля педагогічного колективу закладу були спрямовані на реалізацію головної методичної теми «Використання педагогічних і виробничих інновацій у формуванні творчої особистості кваліфікованого робітника».

За участі директора, заступників директора з ВР та НВР, методиста, старшого майстра в училищі проводяться інструктивно-методичні наради для вирішення окремих поточних питань, доведення конкретних навчально-виробничих та навчально-виховних завдань педагогічним працівникам.

Як директор училища, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувався статутом училища, колективним договором, посадовими обов’язками директора училища, законодавчими та нормативними актами, що регламентують роботу керівника професійно-технічного навчального закладу.

 Формування учнівського контингенту

Відповідно до ліцензії МОН України (серія АЕ №458214 видана 14.04. 2014 р.) училище має право освітньої діяльності з первинної професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації, професійно-технічного навчання з професій кухар, кондитер, офіціант, кухар-кондитер, кухар-офіціант. Навчальний заклад пройшов атестацію професії кухар-офіціант у 2017 році, професій кухар, кондитер, офіціант, кухар-кондитер у 2018 році.

Прийом здобувачів освіти до навчального закладу здійснюється відповідно до регіонального замовлення в межах ліцензованого обсягу, згідно з правилами прийому, розробленими на основі Типових правил прийому до професійно-технічних навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 14.05.2013р. № 499. Набір учнів з кожної професії проводиться на основі ліцензійних обсягів, замовлень підприємств та відповідно до договорів на підготовку кваліфікованих робітників між училищем і підприємствами-замовниками.

За звітний період було прийнято на навчання 158 учнів, з них згідно регіонального замовлення на підготовку кваліфікованих робітників — 155, за рахунок фізичних та юридичних осіб — 3 ( виконання держзамовлення складає 79,5%). Контингент на 1.10.2018 року склав 309 чоловік, що навчались за регіональним замовленням та 12 учнів на контрактній основі. Закінчили навчальний заклад 122 учня, в тому числі 7 учнів, які навчалися за рахунок фізичних та юридичних осіб. Перехідний контингент на наступний навчальний рік складає 142 осіб та 2 учня, які навчаються за рахунок фізичних та юридичних осіб. Гострим питанням залишається збереження контингенту. Втрати контингенту за навчальний рік склало 52 учня із них:

  • За не виконання навчальних програм, порушення правил внутрішнього розпорядку – 7 учнів;
  • За сімейними обставинами – 41 учень;
  • Зміна місця мешкання – 4 чол.

Кадрове забезпечення навчально-виховного та виробничого процесу

В ДНЗ ХВПУРГ працює всього 54 особи, в тому числі 33 педагогічних працівника. Всі педагоги мають відповідну освіту. Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової підготовки працівників. При прийомі на роботу враховувались: фах, особисті та колективні якості працівників, працездатність, інші характеристики.

Навчально-виховний та виробничий процеси у училищі здійснює творчий педагогічний колектив у складі: викладачі – 8 чол; майстри в/н – 13 чол; адміністрація – 4 чол; інші педагогічні працівники – 12 чол. Якісний склад педагогічних працівників складають:

  • «спеціаліст вищої категорії» – 5 чоловік
  • «спеціаліст І категорії» – 5 чол;
  • «спеціаліст ІІ категорії» – 8 чол;
  • «спеціаліст» – 1 чол.
  • «майстер в/н 1 категорії» – 5 чол;
  • «майстер в/н ІІ категорії» – 2 чол.
  • «майстер в/н» – 6 чол.
  • Викладач-методист – 1 чол;
  • Старший викладач – 1 чол;

Усі педагогічні працівники протягом навчального року показали добрий рівень фахової майстерності та професійної компетентності, докладаючи чимало сил і енергії для того, щоб в училищі не просто здійснювалося навчання, а опановували освітні технології, щоб навчальний процес був нерозривно пов’язаний з вихованням, з формуванням у молоді не лише культури і хороших манер, а й здорових життєвих принципів і переконань

 Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників

Курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників є основною складовою частиною підвищення педагогічної майстерності і фахової кваліфікації педагогів училища.  У 2018-2019 навчальному році курси підвищення кваліфікації та стажування пройшли 13 педагогів:

  • При Херсонській академії неперервної професійної освіти – 2 педагога;
  • При Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти – 7 педагогів (6 викладачів та 1 майстер в/н)
  • При Кам’янському центрі підготовки і перепідготовки робітничих кадрів підвищили робітничу кваліфікацію – 3 особи;
  • Стажування на виробництві у кав’ярні-крамниці Perola Negra ПП «Кучер» 1 майстер в\н.

Атестація педпрацівників сприяє удосконаленню методичної і професійної майстерності педагогів училища. Протягом жовтня-березня 2018-2019 н.р. всі педагоги, які підлягали атестації провели відкриті уроки, позакласні заходи, згідно індивідуальних планів роботи в атестаційний період. Проведені заняття відзначалися змістовністю, оригінальністю, творчим підходом, вмілим використанням елементів інтерактивного, розвивального, особистісно орієнтованого навчання, інформаційно-комп’ютерних технологій. Також педагогічні працівники продемонстрували належний рівень володіння традиційними та інноваційними методами навчання. За результатами атестації підвищили кваліфікаційну категорію та тарифний розряд: – 3 педагога; відповідають займаній посаді та раніше присвоєним кваліфікаційним категоріям чи встановленим тарифним розрядам – 4 педагога. Результати успішної атестації сприяли підвищенню якісного складу педагогічних працівників училища.

Організація навчально-виробничої діяльності

 Зміст навчально-виробничого процесу та термін навчання у навчальному закладі визначаються робочими навчальними планами і програмами, які розроблені спільно з підприємствами-замовниками на основі Типових навчальних планів і програм, а також вимог Державного стандарту професійно-технічної освіти. З кожної професії розроблені комплекти навчально-плануючої документації, а саме: робочі навчальні плани, робочі навчальні програми, поурочно-тематичні плани, переліки навчально-виробничих робіт, плани виробничого навчання, плани уроків, паспорти комплексного методичного забезпечення предметів і професій. Для забезпечення проведення навчально-виробничого та виховного процесів в училищі складається план роботи на навчальний рік, який включає в себе відповідні розділи. Заплановані заходи на 2018-2019 н.р. в переважній більшості були успішно реалізовані.

Протягом навчального року адміністрація координувала теоретичну та професійно-практичну підготовку учнів, спрямовуючи роботу педколективу на пріоритетні напрями розвитку освіти, керуючись Національною доктриною розвитку освіти.

Інтенсифікація усіх рівнів навчально-виробничого процесу ДНЗ ХВПУРГ, охоплює:

  • підвищення ефективності та якості навчання за рахунок проведення додаткових занять та консультацій з учнями, індивідуалізації та диференціації навчання;
  • проведення проміжних зрізів знань учнів за професіями, вироблення єдиних вимог щодо поліпшення успішності учнів;
  • здійснення моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень учнів за семестрами та роками навчання, результатами ПКА, ДКА;
  • поглиблення міжпредметних зв’язків внаслідок використання сучасних засобів обробки інформації;
  • підвищення професійної компетентності педагогічних працівників училища;
  • впровадження в навчальний процес сучасних педагогічних та виробничих технологій.

Для якісної підготовки кваліфікованих робітників училище має відповідну матеріально-технічну базу – навчальні аудиторії, кухню лабораторію та навчальну майстерню професії «Офіціант». Кожний навчальний кабінет укомплектовано комп’ютером та відео технікою для успішного оволодіння учнями навчальною програмою.  Усього в училищі нараховується 36 одиниць  комп’ютерів, в кожному навчальному класі встановлено плазмові телевізори, два проектора, одна інтерактивна дошка. Усі комп’ютери об’єднані в єдину локальну мережу з вільним виходом до мережі Internet, у яку залучені всі учасники навчально-виховного процесу закладу.

На початку кожного навчального року складається графік навчально-виробничого процесу, який містить розклад занять теоретичної і практичної підготовки. Адміністрація навчального закладу в особі директора, заступника директора з навчально-виробничої роботи, заступника директора з виховної роботи, старшого майстра та методиста, постійно здійснює контроль за виконанням навчально-виробничого та виховного процесів. Складено графік відвідування уроків адміністрацією училища. Всі аналізи відвідування уроків заслуховуються на засіданнях методичних комісій, приймаються рішення щодо підвищення ефективності їх проведення. Викладачі та майстри виробничого навчання застосовують технологію особистісно орієнтованого навчання, використовують активні та інтерактивні методи та прийоми, створюють авторські дидактичні засоби навчання, активно впроваджують в навчальний процес інформаційно-комунікативні технології, створюють електронні засоби навчання, що значно підвищує зацікавленість, емоційний рівень уроку та успішність учнів.

З метою контролю за якістю навчання та підготовкою учнів проводяться контрольні зрізи знань з предметів професійно-теоретичної підготовки, тематичні, семестрові та поетапні атестації. Аналіз успішності є матеріалом для індивідуальної роботи з учнями, стимулює учнівський і педагогічний колектив для поліпшення успішності. Зрізи знань у поточному навчальному році бажають бути кращими, тому що є різниця між показниками за результатами атестації.

Перелік професій, розрядів

Якість знань за результ. атестації Якість знань за результ. зрізів знань Різниця
Кухар, кондитер, офіціант 3 розряду

48%

25%

-23%

Кухар, кондитер 4 розряду

59%

39%

-20%

В цей час моніторинг навчальних досягнень учнів першого року навчання, який проводиться з 1 вересня, має тенденцію збільшення показників навчальних результатів у порівняні з початком навчального року.

Група

Середній бал, свідоцтво Проміжна атестація Семестрова Річна
Сер. бал Якість знань Сер. бал Якість знань Сер

бал

Якість

знань

ПК-421

5,8

6,4 3,3% 6,8 27,6% 7,1

37,0%

ПК-422

6,2

6,5 0% 6,7 6,7% 6,9

25,9%

ПО-423

6,4

6,4

3,4% 7,0 34,5% 6,8

44,4%

ПК-424

6,7

6,7

22,2% 7,0 37,5% 7,3

50,0%

ПК-425

6,6

6,7

13,6% 7,2

33,3%

7,5

38,9%

К-426

6,0

6,8

25,0%

7,3 39,1% 7,17

33,3%

Кваліфікаційна атестація проводиться відповідно до «Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства освіти України від 31.12.98 N 201/469 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.99 за N 124/3417.

Згідно аналізу результатів поетапної та державної кваліфікаційної атестації у поточному навчальному році більшість учнів показали, що мають достатню теоретичну та практичну підготовку.

Результати ПКА та ДКА станом на 10.06.2019

ПКА

ДКА

Професія Кількість учнів (всього) Якісний показник Професія Кількість учнів (всього) Якісний показник
учнів % учнів %
Кухар 3 розряд

129

87

67,4 Кухар 4 розряду

50

38

77,5

Кондитер 3 розряд

22

17

77,3

Кухар 5 розряду

21

19

91,6

Офіціант 3 розряд

25

20

80,0

Кондитер 4 розряду

16

13

81,3

Остаточні результати будуть підведені в кінці червня місяця.

За результатами аналізу результатів навчання якість знань за 2018-2019 н.р. складає 46,6%:

  • Професія кухар – 52,9%;
  • Професія кондитер – 66,7 %;
  • Професія кухар-офіціант – 45,7 %.
  • Професія кухар-кондитер – 43,6 %.

Якість навчання учнів залежить від якісної підготовки викладача чи майстра виробничого навчання до уроку. Для цього в училищі створені всі необхідні умови: уроки теоретичного та практичного навчання проходять з використанням мультимедійної техніки та комп’ютерних програм, необхідна навчальна, науково-методична література є в бібліотеці та в методичному кабінеті.

Професійно-практична підготовка в ДНЗ ХВПУРГ проводиться безпосередньо на робочих місцях на підприємствах м. Херсон та області. Соціальне партнерство сьогодні є необхідним для вирішення питань працевлаштування та проходження виробничого навчання та практики на робочих місцях. Адміністрацією училища велика увага приділяється виконанню плану виробничої діяльності.

Потягом навчального року заключено понад 40 угод з підприємствами-замовниками. Основними роботодавцями під час виробничого навчання та практики стали наступні підприємства: ТОВ «Сервіс – Гранд», ТОВ Супермаркет «Україна», ПП Жмак, ПВКФ Ірина кафе «Анжеліна», ПП Чаплинський кафе «Театральне», ТОВ «Таврія-Консалт», ФОП Гладир ресторан «Мішель», ФОП Пащенко ресторан «Ностальжі». На таких базах створені належні умови, встановлене високоефективне устаткування, все це підвищує економічну ефективність роботи підприємства, створює безпечні умови для професійного розвитку особистості учня. Майстри виробничого навчання, разом з учнями, створюють рецепти фірмових страв, що сприяє оновленню виробничого процесу інноваційними технологіями виробництва, та їх швидке втілення у практичну діяльність.

За виконані роботи учнями під час виробничої практики підприємства забезпечують оплату праці згідно з встановленими умовами оплати праці. Нараховані учням кошти перераховуються на розрахунковий рахунок училища у встановленому порядку з метою виплати їм 50% заробітної плати за проходження виробничої практики. Всього за навчальний рік надходження за виробничу практику склали 701 996,77 грн.

За звітний період педагогічною радою ухвалено рішення: вважати здійснення професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки на достатньому професійному рівні.

 Виконання регіонального замовлення, профорієнтаційна робота

Контрольні показники регіонального формуються за результатами вивчення ринку праці відповідно до угод про надання освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти, укладених з підприємствами, установами, організаціями.

Основним показником успішної діяльності ПТНЗ є організація та якісне проведення моніторингу випуску учнів загальноосвітніх шкіл з метою обґрунтованого планування державного замовлення на наступний рік. План державного замовлення на підготовку робітничих кадрів складає 79,5%. Слід пам’ятати, що збереження контингенту учнів – це життя нашого колективу. Тому робота з профорієнтації повинна і надалі проводитись системно, цілеспрямовано, з переконанням в тому, що кожній молодій людині потрібна професія.

Профорієнтаційна робота побудована на тісному зв’язку училища з навчальними закладами міста. На базі нашого закладу систематично відбуваються зустрічі учнів випускних класів, на яких майстри виробничого навчання показують майстер-класи. Так за навчальний рік проведено для учнів шкіл 7 майстер класів різної тематики: «Фігурне вирізання кавунів», «Техніка карвінгу, складання композицій з гарбуза та редьки», «Виготовлення дрібно-штучних виробів дитячої тематики», «Техніка роботи з корнетиком, оздоблення виробів з пісочного тіста», «Фігурне вирізання квітів з томатів», «Оздоблення бісквітних тістечок вершковим кремом», «Виготовлення оздоблень з мастики». Традиційно в училищі проводяться Дні відкритих дверей. Гостинно запрошуються учні шкіл на конкурси професійної майстерності.

Резервів в цій роботі в нас багато. Я, як керівник, бачу потенціал в здійсненні профорієнтаційної роботи в активізації інформаційного простору училища в мережі Інтернет та активізації наших учнів до профорієнтації у школах, де вони навчалися.

 Працевлаштування випускників

В училищі щорічно проводиться моніторинг працевлаштування випускників через анкетування, що дає можливість проаналізувати стан працевлаштування випускників, а також отримати інформацію від роботодавців щодо їх професійно-кваліфікаційного рівня.

По стану, на 01.03.2019 р., випуск склав 36 чоловік, із них працевлаштовані 26 учнів (72%), не праце влаштовано по поважній причині (вагітність) – 1 уч. (2.7%), 5 учнів (13,8%) змінили місце мешкання, 3 учня (11,4%) надали заяви про самостійне працевлаштування та 1 учень (2.7%) на строковій службі. які навчалися за рахунок фізичних та юридичних осіб. Результати працевлаштування за звітний період будуть підведені на кінець червня місяця. Стосовно випуску та працевлаштування учнів можна сказати, що училище стабільно працює в даному напрямку.

 Виховна робота

Глобальні перетворення, які проходять в системі профтехосвіти, зумовили необхідність втілення інноваційних технологій і систематизації виховної роботи в училищі. Це і дозволило створити цілісну систему виховного процесу з урахуванням не лише творчої праці педпрацівників, а і учнів, така робота охоплює всі напрями формування і виховання молодої людини:

  • позаурочна діяльність учнів;
  • робота соціально-психологічної служби;
  • робота з профілактики правопорушень;
  • робота з батьками;
  • робота учнівського самоврядування;

Основою виховної роботи була і є робота в групі. Педагогічний колектив багато уваги приділяє індивідуальній роботі з учнями, а також працює над розкриттям особливостей і індивідуальності кожного учня, його творчого потенціалу.

Згідно з планом виховної роботи в групах проводяться тематичні виховні години, бесіди і тематичні лекції, щомісячно проводяться засідання штабу профілактики правопорушень та культурно-масові заходи до календарних свят. За навчальний рік проведено 6 показових загально-училищних виховних заходів, тема і зміст яких відповідає визначеним напрямкам роботи.

В училищі працює учнівське самоврядування, що забезпечує участь учнів у різноманітній урочній і позаурочній діяльності з метою ранньої соціалізації учнів та залучення їх до громадського життя. На базі училища проведено «День учнівського самоврядування». Члени учнівського самоврядування є активними учасниками гуртків художньої самодіяльності, спортивних секцій, вони є активними пропагандистами здорового способу життя.

Особливу увагу педагогічний колектив приділяє дітям-сиротам, напівсиротам, дітям з малозабезпечених сімей, дітям з чорнобильської зони, інвалідам, та дітям батьки яких перебувають в зоні ООС.

За звітній період в училищі навчалось 25 учнів пільгового контингенту (в тому числі 8 сиріт), з якими проводилась постійна індивідуальна робота та здійснювався соціально-психологічний супровід. Діти – сироти на особливому контролі у адміністрації училища та були своєчасно і в повному обсязі забезпечені відповідно до постанов Кабінету Міністрів України №226 від 05.04.1994р. , № 1591 від 22.11.04 р. «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах». А також учні, батьки яких брали участь в ООС та діти з малозабезпечених сімей, забезпечені пільговим гарячим харчуванням.

Учням пільгового контингенту надається матеріальна допомога. Так станом на 15.05.2019 році виділено 9366, 00 на оздоровлення (4410,00 за рахунок загального фонду, 4956,00 за рахунок спеціального фонду), 10620,00 – одноразова матеріальна допомога на придбання навчальної літератури, 1768,00 – одноразова матеріальна допомога дітям-сиротам, 1160,25 – грошова компенсація дітям –сиротам на придбання одягу та взуття, 900,00 – грошова компенсація дітям-сиротам на придбання миючих та гігієнічних засобів, 56670,00 – грошова допомога при працевлаштуванні (5 учнів).

Продовженням виховної роботи в училищі є два орендованих гуртожитків, де проживають понад 120 учнів. В гуртожитках створені усі необхідні житлово-побутові умови для проживання учнів. Кімнати розраховані на проживання трьох або чотирьох учнів. Вони укомплектовані необхідним м’яким та твердим інвентарем. Санітарно-побутові умови підтримуються самими учнями.

Одним із важливих направлень в виховній роботі є волонтерський рух та благодійні акції. Волонтери училища за підтримки соціально-психологічної служби відвідують дітей НВК №48 м. Херсона, КЗ ХОР «Центр соціально-психологічної реабілітації дітей» та дітей спеціалізованої школи №1. Протягом навчального року проведено волонтерами акції у шпиталі для бійців ООС.

Велика увага приділяється вихованню у учнів патріотизму, любові до рідної землі, традицій українського народу, бажанню бути українцем та пишатися своєю нацією: «Козацька наснага», конкурси учнівських поробок, уроки мужності,

З метою профілактики правопорушень та попередження негативних проявів серед учнівської молоді, в училищі щорічно проводяться тижні правового виховання, щомісячно відбуваються засідання штабу профілактики. Завдяки суспільній роботі педагогічного колективу, батьків та правоохоронних структур здійснюється попередження випадків правопорушень та злочинів.

Одним з головних завдань у роботі педагогічного колективу є захист та збереження здоров’я учнів, тому кожного року у вересні місяці проводяться «Дні здоров’я» на території зони відпочинку гідропарк. Метою поставлено формування здорового способу життя, підвищення соціальної активності і зміцнення здоров’я, спираючись на кращі традиції українського народу. Вся робота в цьому напрямку підпорядкована єдиній меті «Здорова людина – здорова країна», орієнтуванню всіх учасників навчально-виховного процесу на здоровий спосіб життя. Наші спортсмени приймають активну участь в обласних змаганнях серед учнів ПТНЗ.

Основними ідеями сучасної освіти, що підтримуються і поширюються Міжнародною організацією ЮНІСЕФ, є ідеї забезпечення прав, свобод та інтересів дітей, що представлені в концепції програми «Школа доброзичливого ставлення до дитини» («Child-friendly schools»). Тому, ще одним з пріоритетних напрямів виховної роботи у навчальному році – є безпека і благополуччя дитини. І, організовані заходи були спрямовані на безпечне середовище учнів, а саме: урок «Інтимне селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?, «Насилля в сім’ї: причини та наслідки», «Торгівля людьми», «Сучасне рабство», «Права та обов’язки здобувачів освіти в закладах ПНЗ», «Буллінг, троллінг – як соціальне явище в соц.мережах серед підлітків», «Профілактика та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти».

Для педпрацівників були проведені семінари практичним психологом та соціальним педагогом на теми: «Секстинг, грумінг», «Насилля: причини та види».

З виховної роботи творчого спрямування на обласному рівні наші учні взяли участь у 9-ти заходах і отримали 6 призових нагород:

  • художнє читання «Наша земля Україна» – ІІ місце;
  • «Пісенний калейдоскоп» – ІІ та ІІІ місця;
  • «Україна колядує» – ІІІ місце;
  • «У кожній дитині є сонце» – 2 грамоти переможців.

Слід зазначити що ще не оголошено результати 4-х конкурсів.

Для успішної організації дозвілля учнівської молоді в училищі створена система гурткової роботи. На базі училища працюють:

  • 2 професійних гуртки, де підвищують професійну майстерність 30 учнів;
  • 3 художньо – естетичних гуртки, в яких охоплено 47 учнів;
  • 1 гурток безпечного способу життя, де займаються 25 учнів;
  • 1 гурток правового спрямування де займається 14 учнів
  • 9 предметних гуртків, в яких займається понад 150 учнів;
  • 1 спортивний гурток, який відвідуює 21 учень;

 Методична робота

Методична робота в училищі спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу і здійснюється з метою поліпшення якості підготовки кваліфікованих робітників відповідно до вимог державного стандарту професійної освіти та ринку праці.

Провідною ідеєю є створення інноваційного освітнього простору для надання якісних освітніх послуг учням через впровадження в практику роботи педагогічного колективу сучасних освітніх та виробничих технологій, продуктивних методів навчання, перспективного педагогічного досвіду, що сприятиме професійному зростанню педагогів.

Методична робота проведена відповідно до єдиного плану методичної роботи училища на 2018-2019 н.р. організована і проводиться за наступними формами: колективна, групова, індивідуальна.

Навчально-методична діяльність педагогічних працівників щороку вимагає виконання відповідних заходів, таких як: підвищення кваліфікації, вдосконалення майстерності педагогічних працівників, впровадження у масову практику сучасних досягнень науки та передового досвіду; створення інноваційного середовища на базі училища, що полягає у залученні педагогічних працівників до творчої діяльності, до пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем, створення нових та вдосконалення існуючих педагогічних продуктів; забезпечення ефективної роботи щодо підготовки методичних рекомендацій, відео- презентацій, посібників тощо.

Вагома частка методичної роботи припадає на діяльність методичних  комісій. яка спланована згідно з річним планом роботи училища, з урахуванням вимог нормативних документів і підпорядкована головній методичній проблемі училища. Засіданнях методичних комісій проводиться один раз на місяць та розглядаються такі питання: аналіз підсумків успішності учнів, причини труднощів в опануванні програмовим матеріалом та шляхи їх подолання; сучасні технології навчання; обмін  досвідом з метою покращання навчальних досягнень учнів; нові виробничі технології у підготовці фахівців ресторанного господарства; сценарії та аналізи конкурсів професійної майстерності; проведення відкритих уроків та майстер-класів.

Відповідно до плану роботи протягом навчального року  проведені такі методичні заходи:

  • Систематично проводилися директором училища, його заступниками, методистом інструктивно-методичні наради щодо ведення навчально-виховної та науково-методичної діяльності.
  • Надавалися методичні рекомендації головам методичних комісій, викладачам та майстрам виробничого навчання щодо планування, організації та змісту роботи.
  • Надавалась допомога педагогічним працівникам у складанні індивідуальних планів роботи та плану самоосвіти.
  • Спрямовувалася робота на проведенні нетрадиційних засідань методичних комісій та роботи методичного кабінету:
    • педагогічна майстерня – 3. «Мистецтво оздоблення кондитерських виробів гнучким айсингом», «Методика організації пошукової діяльності учнів», «Особистісно-орієнтоване навчання як умова професійного становлення».
    • круглий стіл – 3, «Колекційна вінтажна кухня, яка витримана роками», «Складові успішної діяльності педагога», «Організація навчальної роботи за допомогою мультимедійних засобів».
    • методичний бенефіс – 1 «Сучасні технології на уроках професійно-теоретичного навчання».
    • педагогічні конференції – 3, «Впровадження інтерактивних форм і методів у навчальний процес», «Продуктивні технології навчання як шлях формування успішної діяльності учнів», «Діяльність педагога щодо створення ситуації успіху у навчально-виховному процесі».
    • педагогічний семінар, методичний діалог – 3, «Технології навчання у професійній освіті», «»Сучасний урок-запорука успішного навчання», «Організація ефективного педагогічного спілкування».
    • педагогічний консиліум – 1, «Обираємо технологію».
    • заняття панорама – 1, «Педагогіка спілкування».
    • методична консультація – 1, «Вибір форм і методів активізації пізнавальної діяльності учнів на різних етапах уроку».
  • Активізувалося проведення педагогічних читань за нетрадиційною формою що спонукало до вивчення та поглиблення педагогічних методик навчання та виховання – методичний аукціон на тему «Продуктивний урок-орієнтир сучасного педагога».
  • Здійснювалося взаємо відвідування занять та обговорювалися аналізи уроків (понад 50 уроків за рік).
  • Створювалися рекомендації щодо нетрадиційної методичної роботи, творчої роботи з учнями, продуктивного навчання, пошукової роботи учнів.
  • Організовано роботу з наставництва, закріплення молодих спеціалістів за досвідченими викладачами.
  • Продовжувалася робота по створенню електронних засобів навчання, як важливого фактору формування інформаційно-комунікаційної компетентності педагога нового типу; навчальні фільми та презентації, дидактичні та інтелектуальні ігри, навчальні анімації, кросворди, ребуси, сканворди.
  • Системно здійснювався контроль за виконанням плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників навчального закладу (13 осіб); перспективного плану атестації педагогічних працівників на навчальний рік (7 осіб).
  • Здійснювався постійний методичний супровід педпрацівників, що атестуються, за результатами складено творчі портрети (4 педагога).
  • Вивчено стан викладання предметів «Устаткування підприємств харчування», «Фізіологія харчування» за результатами надано рекомендації щодо поліпшення успішності.
  • Участь педагогів у конкурсах:
    • обласний конкурс «Кращий викладач фізичного виховання».
    • два училищних конкурси серед майстрів виробничого навчання за результатами яких створено збірники авторський фірмових страв та завдань для контролю знань учнів, результати конкурсу будуть оголошені наприкінці червня місяця.
  • Складено 5 методичних розробок уроків теоретичного навчання та 2 розробки уроків практичного навчання з використанням сучасних освітніх та виробничих технологій.
  • Забезпечено організацію і проведення 4 конкурсів професійної майстерності серед учнів з професій кухар 3 розряду «Овочеві візерунки», кондитер 3-4 розрядів «Чарівна магія кондитерського мистецтва», кухар та кондитер 5 розряду «Віват десерт», офіціант 3 розряду «Офіціант 2019 року».
  • Досягнуто вагомих результатів участі у ІІ етапі (обласному) Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності, учні посіли перше місце і з професії кухар і з професії Офіціант.
  • Отримано перемогу та золоту медаль у відкритому конкурсі юніорів з кулінарного мистецтва і сервісу «Best КУХАР» у номінації «Вироби з тіста», організований асоціацією кулінарів України, Миколаївською філією Київського національного університету культури і мистецтв, ТОВ «Метро кеш енд Кері Україна».
  • Забезпечено участь педагогічних працівників училища у Всеукраїнських науково-практичних інтернет-конференціях (5 учасників).
  • Продовжено популяризацію роботи навчального закладу шляхом видавничої діяльності в газеті освіти Херсонщини «Джерела», всього за навчальний рік надруковано 6 видань.
  • На сайті училища оперативно розміщувалися матеріали з кожного напрямку навчально-виховної та виробничої роботи.
  • Забезпечено участь у Всеукраїнських майстер-класах різної тематики (4 майстра в/н).
  • Продовжено роботу щодо виявлення і підтримки здібної молоді, розвитку її інтересів та схильностей. Організовано проведення методичними комісіями заходів: калейдоскоп знань та міжпредметний марафон.
  • З метою ефективного обміну досвідом, демонстрації сучасних педагогічних технологій у поточному навчальному році викладачем інформаційних технологій проведено майстер-клас «Застосування сервісів Google в педагогічній практиці».
  • Розроблено викладачами спецпредметів завдання для контролю знань учнів з використанням сервісу Google та інтерактивне навчання в режимі он-лайн LearningApps.
  • Проведено практичним психологом тренінгові заняття на теми» «Я та моя робота: пошук гармонії», «Моє майбутнє».
  • Складено методичні рекомендації на теми: «Нетрадиційна методична робота», «Творчість на уроці», «Технології активізації навчальної діяльності учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти».
  • Розпочате вивчення досвіду роботи майстра в/н Селіванової з теми «Інноваційні підходи до уроків виробничого навчання»;
  • Поновлено поурочно-тематичні теки сучасними дидактичними матеріалами уроків професійнго-теоретичного та професійно-практичного навчання.
  • В методичному кабінеті зібране відповідне інформаційно-методичне забезпечення, яке сприяє підвищенню методичного рівня педпрацівників: тематична картотека статей з періодичних видань, що постійно поновлюється; тематичні тнки «На допомогу молодому майстру», «На допомогу викладачу», «На допомогу класному керівнику»; картотека ППД; банк даних ППД; банк даних «Інноваційні педагогічні та виробничі технології», рубрика «Радимо застосовувати у педагогічній діяльності».
  • Переглянуто робочі навчальні програми, до яких внесено вивчення та опрацювання учнями сучасних виробничих технологій:
    • професія кухар 3 розряду до 7 тем.
    • професія кухар 4 розряду до 7 тем.
    • професія кухар 5 розряду до 6 тем.
    • професія кондитер 4 розряду до 2 тем.
    • професія кондитер 5 розряду до 2 тем.
    • Опрацьовано сучасні виробничі технології, які ефективно використовуються на уроках професійно-теоретичного та виробничого навчання і під час лабораторно-практичних робіт з професій «Кухар», «Кондитер».
    • способи нарізки овочів за європейськими стандартами.
    • особливості використання сучасних видів панірування.
    • приготування фірмових страв та кондитерських виробів за авторськими рецептурами, складеними майстрами виробничого навчання.
    • приготування страв з овочів, м’яса, риби, гідробіонтів за сучасною технологією Су-від (вакуумна баня).
    • техніка велюр для покриття поверхні тортів та тістечок.
    • молекулярна кухня – техніка желефікація.
    • техніка лиття з темперованого шоколаду з використання сучасних 3D-форм.
    • особливості приготування мусових тортів.
    • сучасна технологія оздоблення десертів ізомальтом.
    • особливості приготування страв та кондитерських виробів української національної кухні.
    • застосування кулінарного сифону для декору страв молекулярною піною.
    • сучасний посуд та особливості нетрадиційної подачі страв.
    • удосконалення елементів прикрас для подачі кулінарних страв.
    • сучасні тенденції приготування десертів.
    • новий вид приготування і подачі страв Амюз буш.

Значна увага у навчальному закладі приділяється розвитку та удосконаленню педагогічної і професійної майстерності педагогічних працівників. З цією метою організовано школу молодого педагога. У школі молодого педагога навчаються молоді викладачі і майстри виробничого навчання, які ще не мають певних умінь та навиків з педагогіки, методики, психології. На заняттях школи розглядаються проблеми професійної етики, вимоги до підготовки і проведення сучасного уроку, планування, ведення навчальної документації, надаються консультації досвідченими педагогами. Молоді педагоги відвідують уроки у наставників. Перед ними виступають досвідчені педагоги, діляться своїм досвідом роботи, дають поради та рекомендації. За навчальний рік проведено 8 засідань школи, в яких передбачено поряд з теоретичними питаннями практичну роботу. Для вирішення професійних проблем педагогічних працівників методичним кабінетом надавалися індивідуальні консультації з питань самоосвіти, атестації, допомоги в підготовці та проведенні відкритих заходів, експериментально-дослідної роботи, впровадження в педагогічний процес інноваційних технологій. Протягом навчального року було проведено понад 10 показових уроків для молодих спеціалістів та 3 відкритих позакласних заходи.

 Удосконалення навчально-матеріальної бази

Оновлення матеріально-технічної бази училища – важливий чинник організації навчально-виробничої роботи та підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників.

Впровадження нових технологій неможливе без технічного переоснащення виробництва із залученням такого обладнання, що є матеріальним носієм нових технологічних процесів. Тому в училищі йде цілеспрямована робота щодо постійного доукомплектування матеріально-технічної бази сучасним високоефективним устаткуванням або заміна морально застарілого. І, як приклад, можна привести закупку такого високотехнологічного устаткування: індукційні поверхні, піч для піци, м’ясорубка, холодильна шафа, фарбопульт для шоколадного велюру, кулінарний сифон, професійний міксер. Також придбано сучасний посуд, інвентар, прибори, скатертини та серветки.

Матеріально-технічна база училища та  методичне  забезпечення дають можливість відпрацювання  всіх тем навчальної  програми, так як навчальний заклад для  якісної практичної підготовки кваліфікованих робітників обладнаний, лабораторією та майстернею.

Фінансово-економічна діяльність училища була направлена на виконання зобов’язань по оплаті заробітної плати працюючим, стипендії учням, оплату відряджень, підтримки матеріальної бази училища.

Умови, що закладені в колективному договорі, як правило, виконуються. Заборгованість по оплаті праці, стипендії, сплаті за спожиті комунальні послуги за звітній період відсутні. Отримане фінансування витрачається економно і раціонально.

Протягом 2018-2019 навчального року проводились заходи щодо ремонту та оснащення навчальних аудиторій та майстерень сучасним обладнанням та устаткуванням, комп’ютерами та телевізорами, професійним посудом та інвентарем.

Станом на 15.05.2019 надходження за виробничу практику склали: 701996,77 грн. Витрати за рахунок спеціального фонду (вересень 2018 року – травень 2019 року):

  • на зміцнення та розвиток матеріально-технічної бази – 336 526,95 грн.
  • на поточний ремонт – 88 758,52 грн;
  • на відеоспостереження – 43 160,00 грн
  • на навчання майстрів в/н та посадових осіб – 7 879,12 грн;

За результатами моніторингу оновлення матеріально-технічної бази встановлено показник – достатній рівень. Всі оновлення проводились за рахунок спеціального фонду.

Охорона праці. Безпека життєдіяльності

Створення безпечних умов навчання та праці – основне завдання адміністрації, педагогічного та учнівського колективів державного навчального закладу «Херсонське вище професійне училище ресторанного господарства», які спільними зусиллями намагаються забезпечити в закладі умови, що сприяють безпеці та зміцненню здоров’я. Проблеми поліпшення умов праці і навчання учасників навчально-виховного процесу, попередження їх травматизму, є одним з найактуальніших питань нашого закладу.

Адміністрація Херсонського вищого професійного училища ресторанного господарства у своїй роботі по забезпеченню та дотриманню вимог охорони праці та умов безпеки життєдіяльності учнів та педагогічних працівників керується Конституцією України, Законом України «Про охорону праці», Кодексом законів про працю України, основними нормативними актами з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, державними і галузевими стандартами, санітарними нормами і правилами.

Пріоритетним залишається збереження життя та здоров’я учасників трудової діяльності, в училищі створені здорові і безпечні умови для праці, безпечної експлуатації будівель, обладнання і технічних засобів навчання, створено оптимальний режим роботи і навчання, тим самим забезпечується попередження травматизму. З метою попередження випадків електротравматизму в училищі проводяться електротехнічні виміри опору заземлюваного пристрою та опору ізоляції електропроводки, заходи протипожежного напрямку. Систематично проводиться обстеження будівель та споруд училища, на що складаються відповідні акти.

Питання про стан і завдання педагогічного колективу з охорони здоров’я і безпеки праці учнів обговорюються на нарадах при директорові, засіданнях педагогічної ради.

В училищі є медичний кабінет, що забезпечений медикаментами першої необхідності та є посада сестри медичної, яка на підставі довідок про стан здоров’я здійснює розподіл всіх учнів на групи для занять фізичною культурою. Ведеться постійна робота з охорони здоров’я та профілактики різних видів захворювань. Медична сестра, класні керівники, викладачі, майстри виробничого навчання, вихователі проводять бесіди з учнями щодо профілактики респіраторних та інфекційних захворювань, лекції для батьків, інструктажі тощо.

Навчально-виховний процес в училищі організований таким чином, що враховується обсяг навчального навантаження та його відповідність віковим та індивідуальним можливостям учнів. Складено оптимальний розклад занять, викладачі дотримуються всіх організаційно-педагогічних вимог при проведені уроків.

Відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності в училищі проводяться відповідні заходи, а саме:

  • розроблені та введені в дію інструкції з охорони праці для професій та видів робіт;
  • для посадових осіб переглядаються посадові інструкції з окремим блоком з охорони праці;
  • кухні-лабораторії забезпечені комплектом інструкцій з охорони праці, оформлені куточки наочної агітації з охорони праці;
  • проводяться вступні, первинні, повторні, позапланові та цільові інструктажі з учнями, слухачами та співробітниками;
  • викладається предмет «Охорона праці» у всіх навчальних групах в обсязі відповідно до навчальних планів. Учні з цього предмету мають позитивні оцінки, рівень знань учнів відповідає діючим вимогам;
  • проводиться навчання та перевірка знань співробітників з питань охорони праці;
  • організовано навчання відповідальних за електробезпеку, теплове забезпечення, за участю державних інспекторів з охорони праці;
  • розроблено пам’ятку для майстрів виробничого навчання для організації проведення інструктажів;
  • проводяться інструктивні наради з питань охорони праці, розроблені та внесені до колективного договору училища комплексні заходи щодо забезпечення встановлених нормативів з охорони праці;
  • проведено заходи з профілактики побутового травматизму з метою його зниження та раціонального використання робочого часу;
  • проводиться передплата журналу «Пожежна та техногенна безпека»;
  • щорічно співробітники навчального закладу проходять медичні огляди;
  • організовуються показові заходи присвячені Дню охорони праці: конкурс листівок; брифінг з запрошенням гостей; конкурс «кращий знавець ОП», тематичні виховні години.
  • організовано проведення інформаційних годин: безпека в надзвичайних ситуаціях: під час грози, повені та інших стихійних лих; особиста гігієна та здоровий спосіб життя: небезпека бруду та попередження пов’язаних з цим захворювань; ознаки здоров’я, способи його зміцнення, вплив природних умов на здоров’я, загартування організму, ранкова гімнастика; надання першої долікарської допомоги.

На сьогоднішній день училище приділяє достатню увагу питанням цивільного захисту. Для організації проведення і контролю усіх заходів цивільного захисту, а також для забезпечення керування силами і засобами ЦЗ створено Штаб цивільного захисту училища. При Штабі створено групу охорони громадського порядку, зберігання та видачі засобів індивідуального захисту, зв’язку та оповіщення, ланку протипожежних заходів, санітарна та аварійно – технічна ланки. Обладнано в підвальному приміщенні училища найпростіше укриття на випадок виникнення військових дій.

Робота бібліотеки

В училищі працює бібліотека з читальним залом, основним завданням якої є задоволення інформаційно-методичних потреб педпрацівників та учнів навчального закладу. Фонд бібліотеки налічує: друкованих видань – 14 134, аудіовізуальних – 130. Забезпеченість учнів підручниками становить – 56%. Викладачі та майстри в/н забезпечені навчальними посібниками. Для викладачів та співробітників училища на 2019 рік передплачені періодичні видання.

Планом роботи бібліотеки передбачено: формування системи бібліотечно-бібліогріфічних знань учнів, обслуговування учнів та педагогічного колективу, роботу з підручниками та періодичними виданнями, роботу з активом читачів та роботу з батьками.

У бібліотеці розміщено 5 робочих місць (ПК) з підключенням до мережі Інтернет.

Робота бібліотеки ведеться на сайті училища де створений окремий розділ з важливою інформацією, повідомленнями про знаменні дати та свята, розміщуються новини та віртуальні книжкові виставки.

Також створено електронну «Бібліотеку кулінара», яка містить: підручники з усіх предметів, що вивчаються, професійну літературу, технологічну документацію та дидактичні матеріали. Доступ реалізований з мережі інтернет та є безкоштовним.

Безумовними завданнями колективу залишаються:

  1. Своєчасна підготовка навчального закладу до нового навчального року.
  2. Виконання плану регіонального замовлення на підтримку робітничих кадрів.
  3. Впровадження прогресивних методів реклами навчального закладу для збільшення кількості учнів на наступні роки.
  4. Ведення в навчальний процес елементів дуальної освіти.
  5. Продовження впровадження підвищення кваліфікації педагогічних працівників на основі сучасних технологій за галузевим спрямуванням.
  6. Збереження контингенту учнів протягом навчального року.
  7. Посилення профорієнтаційної роботи серед учнів шкіл м. Херсон та області.
  8. Забезпечення працевлаштування випускників училища.
  9. Розширення кола підприємств-замовників кадрів.
  10. Проведення моніторингових досліджень навчальних досягнень кожного учня та групи в цілому.
  11. Участь у конкурсах фахової майстерності серед педагогів та учнів.
  12. Впровадження сучасних освітній та виробничих технологій у навчально-виробничий процес.
  13. Робота педагогічного колективу над методичною темою на основі компетентнісного підходу.
  14. Поширення передового досвіду членів педагогічного колективу через презентації, науково-практичні конференції, семінари-практикуми, тренінги, школи передового досвіду.
  15. Систематичний аналіз науково-методичного рівня викладання предметів та виховної роботи; стан організації виробничого навчання і практики; ведення і використання методичної, планувальної, облікової і звітної документації; стан фізичного виховання і медично-санітарної підготовки учнів; стан організації самостійної роботи учнів; стан навчально-матеріальної бази.

Завершуючи свій звіт, я хотів би подякувати всьому нашому колективу за ту роботу, яка виконана за звітний період. Ваша кропітка повсякденна робота, може не завжди належно матеріально оцінена, але є важливою складовою в навчально-виховному та виробничих процесах.

Впевнений, що колектив училища розуміє важливість тих завдань які ставить перед навчальним закладом держава, хочу побажати натхнення в роботі, ставити перед собою плани розвитку  і знаходити можливості їх реалізувати. І ми разом зможемо подолати всі труднощі і впевнено рухатися вперед.

Також маю надію, що плани команди адміністрації по подальшому удосконаленню навчально-виховного та виробничого процесів будуть спільно і успішно вирішуватися та сприятимуть якісній підготовці сучасних конкурентоздатних робітників.

  

Звіт заслухано на Загальних зборах трудового колективу 12.06.2019 р.